Rury > Rury perforowane aluminiowane > Budowa tłumika - Zrób to sam!
Gk Trading ul. Orleańska 16, 30-390 Kraków
"
Szukaj wg typu samochodu:
Marka
Model
Rodzaj karoserii
Pojemność

np. 1.6 lub 1600

Rodzaj silnika
Rok produkcji

np. 1998 lub 98

Budowa tłumika - Zrób to sam!

Budowa tłumika - Zrób to sam!
  • Budowa tłumika - Zrób to sam!
  • Budowa tłumika - Zrób to sam!
  • Budowa tłumika - Zrób to sam!
  • Budowa tłumika - Zrób to sam!

Pragniemy wyjść naprzeciw oczekiwaniom naszych Klientów i wprowadzamy do oferty GK Trading

elementy niezbędne do budowy tłumików we własnym zakresie.

W naszej ofercie znajdziesz wszystko co będzie potrzebne do zbudowania tłumika samochodowego / motocyklowego.

 

Między innymi:

  • Rury perforowane aluminiowane
  • Rury perforowane nierdzewne
  • Wełna nierdzewna
  • Włókno szklane
  • Mata silikatowa
  • Blachy do owijania tłumików

 

Wszystkie te rzeczy znajdziesz na naszej stronie w zakładkach "Rury gładkie i perforowane" i "Produkty do budowy tłumików"

 

Budowę tłumika (Muffler DIY) należy rozpocząć od wykonania pomiarów wielkości puszki.

Te dane pozwolą obliczyć jej objętość.

Kolejnym krokiem będzie podjęcie decyzji czy tłumik ma być przelotowy czy ma zawierać przegrody (tłumik komorowy).

Następnie dobieramy odpowiednią średnice rury perforowanej (stalowej lub nierdzewnej).

Aby zapobiec wydostawaniu się materiału wygłuszającego (włókna szklanego, maty silikatowej)

rurę perforowaną należy ściśle owinąć stalową wełna nierdzewną.

Oprócz stali do produkcji tłumików o konstrukcji absorpcyjnej lub mieszanej używany jest materiał wygłuszający. Idealnie spełnia tę funkcję włókno szklane, które charakteryzuje się doskonałymi parametrami tłumienia dźwięku i w przeciwieństwie do innych materiałów wygłuszających nie jest wydmuchiwane do atmosfery. Nie wchłania też kondensatu, lecz sprzyja wręcz jego odparowywaniu z tłumika. Nie wypala się nawet przy 900° C. Dzięki temu w bardzo prosty sposób można otrzymać wymagane parametry tłumika.

Wypełniamy przestrzeń tłumika materiałem tłumiącym – mata silikatowa (tłumiki o małym promieniu np. motocyklowe) lub włókno EGLASS.

  • 200g E-Glass wystarcza na około 1L objętości tłumika np. do tłumików motocyklowych z reguły stosuje się 2 woreczki 200g.

Montaż polega na umieszczeniu worków z watą bezpośrednio na rurze perforowanej owiniętej watą stalową wewnątrz komory tłumika.

W momencie uruchomienia silnika, gdy spaliny osiągną wysoką temperaturę, następuje wypalenie opakowania - włókno rozpręża się wypełniając komorę tłumika.

Wata stanowi doskonałe zabezpieczenie termiczne oraz wyciszenie układu wydechowego.

Jest wyjątkowo odporna na "efekt wydmuchiwania", przez co znacznie wydłuża okres eksploatacji tłumika.

 

Ostatni element to wykonanie denek i obudowy z blachy którą należy zawinąć i zaspawać.